| Päivitetty
Siikkiksen näköislehdet ovat vapaasti kaikkien luettavissa netissä 5.2. asti.
Siikkiksen näköislehdet ovat vapaasti kaikkien luettavissa netissä 5.2. asti.
Nuoret ja nettilähteiden luotettavuus -tutkimus on osa Sanomalehtiviikkoa, jota vietetään viikolla 5
Kvalitatiivisessa tutkimuksessa pureuduttiin siihen, miten yläkouluikäiset nuoret arvioivat erilaisten lähteiden luotettavuutta osana netti- ja somearkeaan
Tutkimuksessa haastateltiin yhteensä 36 yläkouluikäistä nuorta pääkaupunkiseudulta ja Pohjois-Savosta joulukuussa 2016
Tutkimuksen toteutti Kantar TNS Sanomalehtien Liiton tilauksesta
Sanomalehtien Liitto on sanomalehtien ja kaupunkilehtien kustantajien toimialajärjestö. Liiton jäseninä on myös muun muassa jakeluyhtiöitä, markkinointiyhtiöitä ja lehtipainoja
Sanomalehtien Liitto on media-alan yhteistä edunvalvontaa hoitavan Medialiiton suurin jäsenjärjestö
Kuluvalla viikolla vietetään Suomessa sanomalehtiviikkoa, minkä kunniaksi Siikajokilaakson uusin näköislehti sekä näköislehtien arkisto on kaikkien vapaasti luettavissa. Lehtiä pääset lukemaan klikkaamalla sivun yläreunasta ”Näköislehti” ja syöttämällä sisäänkirjaantumistietoihin käyttäjätunnuksen: siikajokilaakso ja salasanan: viikko.
Sanomalehtiviikolla koulut tutustuvat nuorten kanssa lehdistön ja muun median sisältöihin. Tuoreen tutkimuksen mukaan yläkouluikäiset nuoret luottavat vahvasti omaan kykyynsä arvioida uutisten luotettavuutta. Se selviää Sanomalehtien Liiton Kantar TNS:ltä tilaamasta tutkimuksesta.
Tutkimuksessa pureuduttiin siihen, miten yläkouluikäiset nuoret arvioivat erilaisten lähteiden luotettavuutta osana netti- ja somearkeaan.
Luotettavuuden arvioinnissa perinteisten medioiden brändeillä ja formaateilla on nuorille iso merkitys. Nuoret esimerkiksi luottavat tietoon, jonka lähteenä on tunnettu sanomalehtibrändi. Myös sanomalehtiformaatti viestii nuorelle luotettavuudesta.
Nuoret pitävät uutissisältöjä luotettavina. Uutisten luotettavuus tarkoittaa nuorelle sitä, että faktat ovat oikein, jutuissa ei ole väärää tietoa eikä lukijaa johdeta harhaan. Nuoret eivät sen sijaan tarkastele luotettavuutta esimerkiksi siitä näkökulmasta, mitä asioita uutisoidaan ja mitä jätetään uutisoimatta.
Tutkija Hanna Vesan mukaan nuoren voi olla hyvin vaikeaa erottaa uutista valeuutisesta, jos se sijaitsee sanomalehden näköisessä ympäristössä, koska uutismainen formaatti ohjaa nuorta luottamaan sisältöön, vaikka se ei olisikaan totta.
– Jos uutinen kuulostaa epäuskottavalta, tarkistetaan tietoja muista uutislähteistä. Nuoret kuitenkin lukevat vain vähän uutisia, joten heillä ei välttämättä ole riittävästi taustatietoja, jonka avulla he kyseenalaistaisivat lukemaansa, Vesa sanoo.
– Toisaalta koska nuoret todella lukevat vain vähän uutisia, todennäköisyys kohdata valeuutinen on pieni.
Sivuston ulkonäkö, julkaisijan tunnettuus ja kävijöiden kommentit vaikuttavat luotettavuuteen
Suurimmassa osassa käyttämistään netti- ja somesisällöistä luotettavuusnäkökulmalla ei ole nuorille kovin suurta merkitystä. Nuoret arvioivat sisältöjen luotettavuutta yleensä vain silloin, kun heille syntyy epäilys sisällön luotettavuudesta.
Kun nuoret lukevat sisältöjä, joiden lähdettä he eivät pysty nimeämään, he arvioivat luotettavuutta sivuston ulkonäön ja sisällön antamien pienien vihjeiden perusteella. Yhdeltä henkilöltä lähtöisin olevassa sisällössä luotettavuutta arvioidaan henkilön tunnettuuden, seuraajien määrän ja some-yhteisön kommenttien perusteella.
Myös sisällön tuottajan tapa kertoa asioista vaikuttaa kokemukseen luotettavuudesta.
Eri somekanavissa luotettavuus tarkoittaa eri asioita. Esimerkiksi Instagramissa luotettavuus liittyy kuvien ja profiilin aitouteen, ja Youtubessa luotettavuutta arvioidaan julkaisijan tunnettuuden ja kävijöiden kommenttien avulla.
Somen ja netin käyttö on ennen kaikkea yhteydenpitoa
Tutkimuksen mukaan somen ja internetin käyttö on yläkouluikäisille ennen kaikkea yhteydenpitoa – olemassa olevien ystävyyssuhteiden ylläpitoa ja uusien ystävyyssuhteiden rakentamista. Mediasisältöjen seuraamisessa nuoret keskittyvät erityisesti omien kiinnostuksenkohteidensa syventämiseen.
Uutisia nuoret seuraavat kohtalaisen vähän.
Uutisia nuoret seuraavat erityisesti silloin, jos tapahtumat sijoittuvat lähelle omaa kotipaikka, koskettavat heidän harrastustaan tai koulunkäyntiään tai ovat niin suuria puheenaiheita, että niistä tahdotaan olla sosiaalisissa tilanteissa kartalla. Nuoret lukevat uutisia lähinnä iltapäivälehdistä.
Nuoret odottavat uutisilta viihdyttävyyttä, riittävän selkeää kieltä ja sitä, että ymmärtäminen ei vaadi liikaa ennakkotietoja aiheesta.
– Tutkimus osoittaa, että nuoret tahtovat uutisilta selkeyttä ja helppoutta. Erityisesti monimutkaisten uutisaiheiden kohdalla toimituksissa on tärkeää muistaa myös ne lukijat, joilla ei ole entuudestaan kovin vahvoja taustatietoja aiheesta, mediakasvatusasiantuntija Hanna Romppainen Sanomalehtien Liitosta sanoo.
Nuorten kiinnostuksenkohteet vaikuttavat vahvasti siihen, mitä sisältöjä he internetistä ja somesta käyttävät. Nuoret eivät ajattele, että algoritmit kapeuttavat heidän kohtaamaansa sometodellisuutta. Ennemminkin he ovat tyytyväisiä, kun sosiaalinen media ja internet mukailevat heidän omaa elämäänsä ja kiinnostuksenkohteitaan.
Lähetämme tuoreimmat uutiset sähköpostiisi kerran viikossa
Lisää aiheesta muualla
Tuoreimmat uutiset
Sukupuolittain jaetut kentälliset takasivat mielekkään liikuntakokemuksen kaikille.
Siikajoki aloittaa Mehiläisen kanssa neuvottelut Mäkelänrinteen ja Kaarna-kodin myynnistä.
Siikalatvan seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Jari Haverinen on aloittanut uudessa luottamustoimessa tutustuen viidestä kappelista koostuvaan seurakuntaan. Omaksuttavaa on paljon, mutta myös intoa olla kehittämässä kotiseurakuntaa seurakuntalaisia toimintaan osallistumiseen aktivoivaan suuntaan.
MIELIPIDE
PÄÄKIRJOITUS
VIRRAN VARRELTA
Aihe on vapaa - kuva tai video voi olla luonnosta, henkilöstä, tapahtumasta tai hullunkurisesta kommelluksesta.
VIIKON TYKÄTYIN
TUOREIN
Kirjoitukset julkaistaan nimellä ja vain poikkeustapauksissa nimimerkillä. Julkaistavien tekstien valinta ja käsittely jäävät aina toimituksen harkintaan.
Ollessani 16 vuotias isäni osti hevosen Naapurin Isännältä. Se oli 8 vuotias Ruuna ja oli tosi hyvä työhevonen 16 vuoden ajan. Tällä matkalla sattui yhtä ja toista mutta yksi tapahtuma on erikoisesti jäänyt mieleeni.
Lähetä tekstiviesti numeroon 044 7370 400
Tekstiviestin hinta määräytyy operaattorisi mukaan. Tekstaa napakasti ja asiallisesti, asiattomia viestejä ei julkaista.
LUE PAIKALLISIA UUTISIA
POWERED BY ANYGRAAF
Siikkiksen näköislehdet ovat vapaasti kaikkien luettavissa netissä 5.2. asti.
Päivitetty
Siikkiksen näköislehdet ovat vapaasti kaikkien luettavissa netissä 5.2. asti.
Nuoret ja nettilähteiden luotettavuus -tutkimus on osa Sanomalehtiviikkoa, jota vietetään viikolla 5
Kvalitatiivisessa tutkimuksessa pureuduttiin siihen, miten yläkouluikäiset nuoret arvioivat erilaisten lähteiden luotettavuutta osana netti- ja somearkeaan
Tutkimuksessa haastateltiin yhteensä 36 yläkouluikäistä nuorta pääkaupunkiseudulta ja Pohjois-Savosta joulukuussa 2016
Tutkimuksen toteutti Kantar TNS Sanomalehtien Liiton tilauksesta
Sanomalehtien Liitto on sanomalehtien ja kaupunkilehtien kustantajien toimialajärjestö. Liiton jäseninä on myös muun muassa jakeluyhtiöitä, markkinointiyhtiöitä ja lehtipainoja
Sanomalehtien Liitto on media-alan yhteistä edunvalvontaa hoitavan Medialiiton suurin jäsenjärjestö
Kuluvalla viikolla vietetään Suomessa sanomalehtiviikkoa, minkä kunniaksi Siikajokilaakson uusin näköislehti sekä näköislehtien arkisto on kaikkien vapaasti luettavissa. Lehtiä pääset lukemaan klikkaamalla sivun yläreunasta ”Näköislehti” ja syöttämällä sisäänkirjaantumistietoihin käyttäjätunnuksen: siikajokilaakso ja salasanan: viikko.
Sanomalehtiviikolla koulut tutustuvat nuorten kanssa lehdistön ja muun median sisältöihin. Tuoreen tutkimuksen mukaan yläkouluikäiset nuoret luottavat vahvasti omaan kykyynsä arvioida uutisten luotettavuutta. Se selviää Sanomalehtien Liiton Kantar TNS:ltä tilaamasta tutkimuksesta.
Tutkimuksessa pureuduttiin siihen, miten yläkouluikäiset nuoret arvioivat erilaisten lähteiden luotettavuutta osana netti- ja somearkeaan.
Luotettavuuden arvioinnissa perinteisten medioiden brändeillä ja formaateilla on nuorille iso merkitys. Nuoret esimerkiksi luottavat tietoon, jonka lähteenä on tunnettu sanomalehtibrändi. Myös sanomalehtiformaatti viestii nuorelle luotettavuudesta.
Nuoret pitävät uutissisältöjä luotettavina. Uutisten luotettavuus tarkoittaa nuorelle sitä, että faktat ovat oikein, jutuissa ei ole väärää tietoa eikä lukijaa johdeta harhaan. Nuoret eivät sen sijaan tarkastele luotettavuutta esimerkiksi siitä näkökulmasta, mitä asioita uutisoidaan ja mitä jätetään uutisoimatta.
Tutkija Hanna Vesan mukaan nuoren voi olla hyvin vaikeaa erottaa uutista valeuutisesta, jos se sijaitsee sanomalehden näköisessä ympäristössä, koska uutismainen formaatti ohjaa nuorta luottamaan sisältöön, vaikka se ei olisikaan totta.
– Jos uutinen kuulostaa epäuskottavalta, tarkistetaan tietoja muista uutislähteistä. Nuoret kuitenkin lukevat vain vähän uutisia, joten heillä ei välttämättä ole riittävästi taustatietoja, jonka avulla he kyseenalaistaisivat lukemaansa, Vesa sanoo.
– Toisaalta koska nuoret todella lukevat vain vähän uutisia, todennäköisyys kohdata valeuutinen on pieni.
Sivuston ulkonäkö, julkaisijan tunnettuus ja kävijöiden kommentit vaikuttavat luotettavuuteen
Suurimmassa osassa käyttämistään netti- ja somesisällöistä luotettavuusnäkökulmalla ei ole nuorille kovin suurta merkitystä. Nuoret arvioivat sisältöjen luotettavuutta yleensä vain silloin, kun heille syntyy epäilys sisällön luotettavuudesta.
Kun nuoret lukevat sisältöjä, joiden lähdettä he eivät pysty nimeämään, he arvioivat luotettavuutta sivuston ulkonäön ja sisällön antamien pienien vihjeiden perusteella. Yhdeltä henkilöltä lähtöisin olevassa sisällössä luotettavuutta arvioidaan henkilön tunnettuuden, seuraajien määrän ja some-yhteisön kommenttien perusteella.
Myös sisällön tuottajan tapa kertoa asioista vaikuttaa kokemukseen luotettavuudesta.
Eri somekanavissa luotettavuus tarkoittaa eri asioita. Esimerkiksi Instagramissa luotettavuus liittyy kuvien ja profiilin aitouteen, ja Youtubessa luotettavuutta arvioidaan julkaisijan tunnettuuden ja kävijöiden kommenttien avulla.
Somen ja netin käyttö on ennen kaikkea yhteydenpitoa
Tutkimuksen mukaan somen ja internetin käyttö on yläkouluikäisille ennen kaikkea yhteydenpitoa – olemassa olevien ystävyyssuhteiden ylläpitoa ja uusien ystävyyssuhteiden rakentamista. Mediasisältöjen seuraamisessa nuoret keskittyvät erityisesti omien kiinnostuksenkohteidensa syventämiseen.
Uutisia nuoret seuraavat kohtalaisen vähän.
Uutisia nuoret seuraavat erityisesti silloin, jos tapahtumat sijoittuvat lähelle omaa kotipaikka, koskettavat heidän harrastustaan tai koulunkäyntiään tai ovat niin suuria puheenaiheita, että niistä tahdotaan olla sosiaalisissa tilanteissa kartalla. Nuoret lukevat uutisia lähinnä iltapäivälehdistä.
Nuoret odottavat uutisilta viihdyttävyyttä, riittävän selkeää kieltä ja sitä, että ymmärtäminen ei vaadi liikaa ennakkotietoja aiheesta.
– Tutkimus osoittaa, että nuoret tahtovat uutisilta selkeyttä ja helppoutta. Erityisesti monimutkaisten uutisaiheiden kohdalla toimituksissa on tärkeää muistaa myös ne lukijat, joilla ei ole entuudestaan kovin vahvoja taustatietoja aiheesta, mediakasvatusasiantuntija Hanna Romppainen Sanomalehtien Liitosta sanoo.
Nuorten kiinnostuksenkohteet vaikuttavat vahvasti siihen, mitä sisältöjä he internetistä ja somesta käyttävät. Nuoret eivät ajattele, että algoritmit kapeuttavat heidän kohtaamaansa sometodellisuutta. Ennemminkin he ovat tyytyväisiä, kun sosiaalinen media ja internet mukailevat heidän omaa elämäänsä ja kiinnostuksenkohteitaan.
Lähetämme tuoreimmat uutiset sähköpostiisi kerran viikossa
Lisää aiheesta muualla
Tuoreimmat uutiset
Sukupuolittain jaetut kentälliset takasivat mielekkään liikuntakokemuksen kaikille.
Siikajoki aloittaa Mehiläisen kanssa neuvottelut Mäkelänrinteen ja Kaarna-kodin myynnistä.
Siikalatvan seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Jari Haverinen on aloittanut uudessa luottamustoimessa tutustuen viidestä kappelista koostuvaan seurakuntaan. Omaksuttavaa on paljon, mutta myös intoa olla kehittämässä kotiseurakuntaa seurakuntalaisia toimintaan osallistumiseen aktivoivaan suuntaan.
LUETUIMMAT
TUOREIMMAT
UUTISET
Sukupuolittain jaetut kentälliset takasivat mielekkään liikuntakokemuksen kaikille.
MIELIPIDE
PÄÄKIRJOITUS
VIRRAN VARRELTA
Julkaisemme lehdessä ja verkossa lukijoiden lähettämiä kuvia, kirjoituksia ja kommentteja.
Kirjoitukset julkaistaan nimellä ja vain poikkeustapauksissa nimimerkillä. Julkaistavien tekstien valinta ja käsittely jäävät aina toimituksen harkintaan.
Lähetä tekstiviesti numeroon 044 7370 400
Tekstiviestin hinta määräytyy operaattorisi mukaan. Tekstaa napakasti ja asiallisesti, asiattomia viestejä ei julkaista.
Uusi tilaus
Osoitteen muutos
Jakelun keskeytys
Mediamyynti
Jätä rivi-ilmoitus
Ilmoitukset
Toimitus
Tilaajapalvelu
Lähetä palautetta
Lähetä kuva, video tai juttuvinkki
LUE PAIKALLISIA UUTISIA
POWERED BY ANYGRAAF
Sulje
Siikkiksen näköislehdet ovat vapaasti kaikkien luettavissa netissä 5.2. asti.
Päivitetty
Siikkiksen näköislehdet ovat vapaasti kaikkien luettavissa netissä 5.2. asti.
Nuoret ja nettilähteiden luotettavuus -tutkimus on osa Sanomalehtiviikkoa, jota vietetään viikolla 5
Kvalitatiivisessa tutkimuksessa pureuduttiin siihen, miten yläkouluikäiset nuoret arvioivat erilaisten lähteiden luotettavuutta osana netti- ja somearkeaan
Tutkimuksessa haastateltiin yhteensä 36 yläkouluikäistä nuorta pääkaupunkiseudulta ja Pohjois-Savosta joulukuussa 2016
Tutkimuksen toteutti Kantar TNS Sanomalehtien Liiton tilauksesta
Sanomalehtien Liitto on sanomalehtien ja kaupunkilehtien kustantajien toimialajärjestö. Liiton jäseninä on myös muun muassa jakeluyhtiöitä, markkinointiyhtiöitä ja lehtipainoja
Sanomalehtien Liitto on media-alan yhteistä edunvalvontaa hoitavan Medialiiton suurin jäsenjärjestö
Kuluvalla viikolla vietetään Suomessa sanomalehtiviikkoa, minkä kunniaksi Siikajokilaakson uusin näköislehti sekä näköislehtien arkisto on kaikkien vapaasti luettavissa. Lehtiä pääset lukemaan klikkaamalla sivun yläreunasta ”Näköislehti” ja syöttämällä sisäänkirjaantumistietoihin käyttäjätunnuksen: siikajokilaakso ja salasanan: viikko.
Sanomalehtiviikolla koulut tutustuvat nuorten kanssa lehdistön ja muun median sisältöihin. Tuoreen tutkimuksen mukaan yläkouluikäiset nuoret luottavat vahvasti omaan kykyynsä arvioida uutisten luotettavuutta. Se selviää Sanomalehtien Liiton Kantar TNS:ltä tilaamasta tutkimuksesta.
Tutkimuksessa pureuduttiin siihen, miten yläkouluikäiset nuoret arvioivat erilaisten lähteiden luotettavuutta osana netti- ja somearkeaan.
Luotettavuuden arvioinnissa perinteisten medioiden brändeillä ja formaateilla on nuorille iso merkitys. Nuoret esimerkiksi luottavat tietoon, jonka lähteenä on tunnettu sanomalehtibrändi. Myös sanomalehtiformaatti viestii nuorelle luotettavuudesta.
Nuoret pitävät uutissisältöjä luotettavina. Uutisten luotettavuus tarkoittaa nuorelle sitä, että faktat ovat oikein, jutuissa ei ole väärää tietoa eikä lukijaa johdeta harhaan. Nuoret eivät sen sijaan tarkastele luotettavuutta esimerkiksi siitä näkökulmasta, mitä asioita uutisoidaan ja mitä jätetään uutisoimatta.
Tutkija Hanna Vesan mukaan nuoren voi olla hyvin vaikeaa erottaa uutista valeuutisesta, jos se sijaitsee sanomalehden näköisessä ympäristössä, koska uutismainen formaatti ohjaa nuorta luottamaan sisältöön, vaikka se ei olisikaan totta.
– Jos uutinen kuulostaa epäuskottavalta, tarkistetaan tietoja muista uutislähteistä. Nuoret kuitenkin lukevat vain vähän uutisia, joten heillä ei välttämättä ole riittävästi taustatietoja, jonka avulla he kyseenalaistaisivat lukemaansa, Vesa sanoo.
– Toisaalta koska nuoret todella lukevat vain vähän uutisia, todennäköisyys kohdata valeuutinen on pieni.
Sivuston ulkonäkö, julkaisijan tunnettuus ja kävijöiden kommentit vaikuttavat luotettavuuteen
Suurimmassa osassa käyttämistään netti- ja somesisällöistä luotettavuusnäkökulmalla ei ole nuorille kovin suurta merkitystä. Nuoret arvioivat sisältöjen luotettavuutta yleensä vain silloin, kun heille syntyy epäilys sisällön luotettavuudesta.
Kun nuoret lukevat sisältöjä, joiden lähdettä he eivät pysty nimeämään, he arvioivat luotettavuutta sivuston ulkonäön ja sisällön antamien pienien vihjeiden perusteella. Yhdeltä henkilöltä lähtöisin olevassa sisällössä luotettavuutta arvioidaan henkilön tunnettuuden, seuraajien määrän ja some-yhteisön kommenttien perusteella.
Myös sisällön tuottajan tapa kertoa asioista vaikuttaa kokemukseen luotettavuudesta.
Eri somekanavissa luotettavuus tarkoittaa eri asioita. Esimerkiksi Instagramissa luotettavuus liittyy kuvien ja profiilin aitouteen, ja Youtubessa luotettavuutta arvioidaan julkaisijan tunnettuuden ja kävijöiden kommenttien avulla.
Somen ja netin käyttö on ennen kaikkea yhteydenpitoa
Tutkimuksen mukaan somen ja internetin käyttö on yläkouluikäisille ennen kaikkea yhteydenpitoa – olemassa olevien ystävyyssuhteiden ylläpitoa ja uusien ystävyyssuhteiden rakentamista. Mediasisältöjen seuraamisessa nuoret keskittyvät erityisesti omien kiinnostuksenkohteidensa syventämiseen.
Uutisia nuoret seuraavat kohtalaisen vähän.
Uutisia nuoret seuraavat erityisesti silloin, jos tapahtumat sijoittuvat lähelle omaa kotipaikka, koskettavat heidän harrastustaan tai koulunkäyntiään tai ovat niin suuria puheenaiheita, että niistä tahdotaan olla sosiaalisissa tilanteissa kartalla. Nuoret lukevat uutisia lähinnä iltapäivälehdistä.
Nuoret odottavat uutisilta viihdyttävyyttä, riittävän selkeää kieltä ja sitä, että ymmärtäminen ei vaadi liikaa ennakkotietoja aiheesta.
– Tutkimus osoittaa, että nuoret tahtovat uutisilta selkeyttä ja helppoutta. Erityisesti monimutkaisten uutisaiheiden kohdalla toimituksissa on tärkeää muistaa myös ne lukijat, joilla ei ole entuudestaan kovin vahvoja taustatietoja aiheesta, mediakasvatusasiantuntija Hanna Romppainen Sanomalehtien Liitosta sanoo.
Nuorten kiinnostuksenkohteet vaikuttavat vahvasti siihen, mitä sisältöjä he internetistä ja somesta käyttävät. Nuoret eivät ajattele, että algoritmit kapeuttavat heidän kohtaamaansa sometodellisuutta. Ennemminkin he ovat tyytyväisiä, kun sosiaalinen media ja internet mukailevat heidän omaa elämäänsä ja kiinnostuksenkohteitaan.
Lähetämme tuoreimmat uutiset sähköpostiisi kerran viikossa
Lisää aiheesta muualla
Tuoreimmat uutiset
Sukupuolittain jaetut kentälliset takasivat mielekkään liikuntakokemuksen kaikille.
Siikajoki aloittaa Mehiläisen kanssa neuvottelut Mäkelänrinteen ja Kaarna-kodin myynnistä.
Siikalatvan seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Jari Haverinen on aloittanut uudessa luottamustoimessa tutustuen viidestä kappelista koostuvaan seurakuntaan. Omaksuttavaa on paljon, mutta myös intoa olla kehittämässä kotiseurakuntaa seurakuntalaisia toimintaan osallistumiseen aktivoivaan suuntaan.
Laura Kälkäjä ja Toni Jokela perustivat Pulkkilaan baarin. Pariskunta jatkaa omissa töissään ja päävastuun baarin pyörittämisestä hoitaa Tonin äiti Anitta Riikola. Perheyrityksessä myös lapset pääsevät näkemään, mitä yrittäminen on. Vanhempien seurassa Iina ja Aada. Kuvasta puuttuu perheen koululainen Jesse.
Jukka Syrjälä palvelee apteekkinsa asiakkaita Ruukissa vielä kuluvan talven ja kevään ajan. Kesäksi mies vaihtaa maisemaa, koska apteekin toimintaedellytykset ovat heikkenemässä hoivapalveluiden yksityistämisen vuoksi.
LUETUIMMAT
TUOREIMMAT
UUTISET
Sukupuolittain jaetut kentälliset takasivat mielekkään liikuntakokemuksen kaikille.
MIELIPIDE
PÄÄKIRJOITUS
VIRRAN VARRELTA
Julkaisemme lehdessä ja verkossa lukijoiden lähettämiä kuvia, kirjoituksia ja kommentteja.
Aihe on vapaa - kuva tai video voi olla luonnosta, henkilöstä, tapahtumasta tai hullunkurisesta kommelluksesta.
Kirjoitukset julkaistaan nimellä ja vain poikkeustapauksissa nimimerkillä. Julkaistavien tekstien valinta ja käsittely jäävät aina toimituksen harkintaan.
Lähetä tekstiviesti numeroon 044 7370 400
Tekstiviestin hinta määräytyy operaattorisi mukaan. Tekstaa napakasti ja asiallisesti, asiattomia viestejä ei julkaista.
Uusi tilaus
Osoitteen muutos
Jakelun keskeytys
Tilausehdot
Mediamyynti
Jätä rivi-ilmoitus
Ilmoitukset
Toimitus
Tilaajapalvelu
Lähetä palautetta
Lähetä kuva, video tai juttuvinkki
LUE PAIKALLISIA UUTISIA
© Siikajokilaakso- Rekisteriseloste
POWERED BY ANYGRAAF
Sulje